Шведська компанія Northvolt представила акумулятор, повністю виготовлений з переробленого марганцю, нікелю та кобальту
05 травень 2022
Northvolt – шведська компанія, заснована у 2015 році колишнім виконавчим директором Тесла. Своєю метою вона поставила забезпечити європейських виробників електрокарів акумуляторами, випущеними у Європі. У травні 2019 року Northvolt отримала кредит на 350 млн євро від Європейського інвестиційного банку, а вже у червні 4 великих компанії (автомобільні Volkswagen та BMW, а також страхова Folksam та інвестиційний банк Goldman Sachs) спільно інвестували у проект ще близько 1 млрд євро. Пізніше Volkswagen заявив, що побудує завод для власних потреб самостійно, а Northvolt підписав договір з BMW, за яким має забезпечити постачання акумуляторних батарей, починаючи з 2024 року. Сума угоди – 2 млрд. євро. Наприкінці грудня 2021 року компанія розпочала серійне виробництво літій-іонних батарей. На своїх виробничих потужностях - гігафабриці Northvolt Ett. Шведський виробник особливо підкреслює, що це перша АКБ, яка повністю сконструйована і зібрана виключно європейською компанією.
Чому Northvolt інвестує у переробку літій-іонних акумуляторів
Нарощуючи випуск літій-іонних акумуляторів (завдання - за кілька років вийти на виробництво 60 ГВт * год щорічно), компанія паралельно розробляє та реалізує технології глибокої переробки акумуляторів. При цьому отримані внаслідок переробки неробочої батареї кобальт, марганець та нікель використовуються для повторного виробництва АКБ. За результатами тестування акумуляторні батареї, вироблені з відновлених матеріалів, показники такого ж рівня продуктивності, як і акумулятори лише з видобутих матеріалів.
Компанія планує розпочати будівництво заводу для переробки літій-іонних АКБ на початку 2022 року, запуск в експлуатацію намічений у 2023 році. Це дозволить Northvolt вирішити дві важливі завдання:
- За європейським законодавством виробник електрокарів зобов'язаний приймати АКБ, що виробили свій ресурс, для переробки — завод Northvolt зможе за рік переробляти до 125 тисяч тонн несправних акумуляторів.
- Європейські виробники відчувають стійкий дефіцит матеріалів для виробництва літій-іонних акумуляторів - це стосується як літію (більша частина його видобувається в Китаї), так і інших матеріалів. Зростання попиту вже призвело до значного зростання цін на сировину, тому глибока переробка АКБ дозволить отримати Northvolt матеріали, придатні для повторного використання та не залежати від коливання цін на ринку. А також від проблем із постачанням сировини, які суттєво загострилися на тлі запровадження обмежень через пандемію.
За прогнозами аналітиків, переробка використаних літій-іонних акумуляторів дозволить покрити до 20% потреби галузі у матеріалах.